מודל הטיפול של גפן הוא הוליסטי (שלם ומקיף)
המתבסס על שלושת הגישות הנחקרות והמוכחות ביותר בתחום הטיפול:
התנהגותית, קוגניטיבית ורגשית.

המודל שלנו מביא לשיפור חד משמעי בהתנהגות של הילד, ברווחה הנפשית שלו ומתמקד במוטיבציה פנימית וברכישת מטרות ומיומנויות מרכזיות שישפיעו על כל תחומי החיים של הילד ושל משפחתו.

דרך הטיפול שלנו מיושמת בשטח כבר שנים רבות. הילדים והמשפחות שאנו ליווינו לאורך השנים מדווחים שוב ושוב על שיפור באיכות החיים של הילד ושל כל המשפחה, ובשינוי והפחתה משמעותית בבעיות התנהגות שונות.

תכנית הטיפול שלנו נבנית מתוך התבוננות מקיפה ברגשות ובצרכים של הילד והבנה עמוקה של הטיפול הייחודי שמתאים לו באופן אישי.

אנחנו מתאימות את הסיוע והמטרות הטיפוליות
לרמה ההתפתחותית של הילד ולמצב הרגשי והנפשי שלו
ובונות את תכנית העבודה מתוך מטרה להגביר את תחושת הביטחון העצמי והעצמאות שלו.

בגלל שהתכניות הן לא רק התנהגותיות ומתייחסות גם לאלמנטים קוגניטיביים ורגשיים,
הן עושות שינוי ממשי בחשיבה של הילד ומובילות לשינוי משמעותי יותר לטווח הארוך,
שבא לידי ביטוי בכל הסביבות של הילד,
ככה שרואים תוצאות מדהימות ומהירות בבתי הילדים, במסגרות החינוך ובמסגרות החברתיות.

תכניות העבודה שלנו הן פשוטות, אפקטיביות וברורות
ונותנות כלים פרקטיים לשינוי התנהגותי שהוא מצד אחד מהיר ומצד שני גם ארוך טווח.

איך אנחנו בונים תכנית מותאמת אישית לילד?

כדי לבנות תכנית אישית שתתאים ב100% לילד שלך,
אנחנו עושים הערכה מקיפה שנועדה לשקף את נקודת ההתחלה של הילד לטיפול:

טיפול התנהגותי

אנחנו צופים בהתנהגות של הילד ומבינים איך היא באה לידי ביטוי, איך ההתנהגות נראית ובאיזו עוצמה היא מתרחשת.

אנחנו גם בוחנים את ההתנהגות של הילד בהקשר סביבתי – מה גורם להתנהגות? מה משפיע עליה?

כחלק מההסתכלות הסביבתית, אנחנו רואים גם איך הסביבה הגיבה להתנהגות ואיך הילד הושפע מזה: האם התגובה של הסביבה השפיעה לטובה או לרעה על ההתנהגות שלו?

מחקרים רבים ותוצאות מדהימות מהשטח מצביעות על שינוי אדיר ומהיר אצל ילדים שמטופלים בגישה ההתנהגותית.

טיפול קוגנטיבי

אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שההתנהגות של הילד מושפעת מתהליכי חשיבה (מודעים ולא מודעים).

היכולות התקשורתיות, חברתיות, שפתיות, הדדיות ועוד ועוד של ילדים מושפעים מיכולות עיבוד המידע שלהם. ובעברית – איך הילדים מתרגמים ומבינים את מה שהם רואים ומרגישים?

כאשר לילד יש קושי בעיבוד מידע שיכול לבוא לידי ביטוי בקושי בויסות חושי, ויסות רגשי, קושי בניתוח סיטואציות חברתיות, קושי בפתרון בעיות ועוד, תהיה לכך בהכרח השפעה על תחושת הרווחה שלו, ההתנהגות שלו, היכולת החברתית שלו ויכולת הלמידה שלו. 

לכן, הערכה קוגנטיבית הינה קריטית בעבודה עם ילדים או בוגרים (עם או בלי אבחון) כדי לטפל בשורש הקושי.

טיפול רגשי

חיינו מורכבים מסיטואציות מגוונות המעוררות בנו רגשות שונים, ילדים שלא יודע לשקף ולווסת רגשות עלולים לחוות תסכול גדול מכל אירוע קטן ולחליפין להגיב באדישות לאירועים בעלי משמעות רבה.

רבים מהילדים מדווחים על דחייה חברתית לנוכח הפגנת רגשות לא מתאימה לסיטואציה, כי הם לא תמיד יבינו נכון את רגשותיהם של אחרים ועלולים לחוש מבוכה, חשש או אפילו בושה בלשתף אחרים ברגשותיהם.

בכל טיפול יש לשים דגש רב על המצב הרגשי של הילד, תחושת הרווחה האישית שלו והאושר שלו. טיפול יצליח רק במקום שבו הילד מרגיש תחושת סיפוק, ביטחון ואושר.

רוצה לראות שינוי משמעותי אצל הילד שלך?

הירשמו לקבלת פרטים על תכנית מותאמת אישית
בשיחת ייעוץ חינם ללא עלות:

הירשמו לשיחת ייעוץ חינם!