מודל הטיפול של גפן הוא הוליסטי (שלם ומקיף)
המתבסס על שלושת הגישות הנחקרות והמוכחות ביותר בתחום הטיפול:
התנהגותית, קוגניטיבית ורגשית.

אנו מאמינות ששינוי אמיתי צריך לכלול הסתכלות על:

  • הסביבה
  • גורמי המוטיבציה
  • תחושת רווחה אישית 
  • יכולות עיבוד מידע
  • יכולות ויסות

כל האלמנטים האלה יובילו לשינוי עמוק ולטווח ארוך במטופל או במודרך- בין אם מדובר בילד, בוגר, מורה או איש טיפול.

בכל סביבה בה אנו נמצאות אנו עושות הערכה מקיפה על מנת להבין מהן הסיבות לקשיים, הן מבחינה התנהגותית והן מבחינה רגשית. אנו בודקות את יכולת עיבוד המידע והצרכים הקוגניטיביים שיובילו לשינוי המהיר, היעיל והעמוק ביותר שניתן.

בגלל שהתכניות הן לא רק התנהגותיות ומתייחסות גם לאלמנטים קוגניטיביים ורגשיים,
הן עושות שינוי ממשי בחשיבה של ההורים, של הילדים ואנשי החינוך ומובילות לשינוי משמעותי יותר לטווח הארוך, שבא לידי ביטוי בכל מקום ובכל זמן!
ככה שרואים תוצאות מדהימות ומהירות בבית, במסגרות החינוך ובמסגרות החברתיות.

תכניות העבודה שלנו הן פשוטות, אפקטיביות וברורות
ונותנות כלים פרקטיים לשינוי התנהגותי שהוא מצד אחד מהיר ומצד שני גם ארוך טווח.

איך אנחנו בונים תכנית מותאמת ?

כדי לבנות תכנית אישית שתתאים ב100% לסביבה בה אנו עובדים,
אנחנו עושים הערכה מקיפה שנועדה לשקף את נקודת ההתחלה:

הערכה התנהגותית

אנחנו צופים בהתנהגות  ומבינים איך היא באה לידי ביטוי, איך ההתנהגות נראית ובאיזו עוצמה היא מתרחשת.

אנחנו גם בוחנים את ההתנהגות בהקשר סביבתי – מה גורם להתנהגות? מה משפיע עליה?

כחלק מההסתכלות הסביבתית, אנחנו רואים גם איך הסביבה הגיבה להתנהגות ואיך זה השפיע: האם התגובה של הסביבה השפיעה לטובה או לרעה על ההתנהגות?

אנו בודקות מה גורמי המוטיבציה? מה מניע את ההתנהגות? האם ניתן להשפיע על ההתנהגות עם גורמי מוטיבציה חיצוניים? ואיך אפשר לגורם למוטיבציה פנימית?

מחקרים רבים ותוצאות מדהימות מהשטח מצביעות על שינוי אדיר ומהיר אצל ילדים שמטופלים בגישה ההתנהגותית.

הערכה קוגניטיבית

אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שההתנהגות מושפעת מתהליכי חשיבה (מודעים ולא מודעים).

היכולות התקשורתיות, החברתיות, השפתיות וההדדיות שלנו מושפעת מיכולות עיבוד מידע. ובעברית – איך אנחנו מתרגמים ומבינים את מה שאנחנו רואים, מריחים, טועמים ומרגישים?

כאשר יש קושי בעיבוד מידע, זה יכול לבוא לידי ביטוי בקושי בויסות חושי, ויסות רגשי, קושי בניתוח סיטואציות חברתיות, קושי בפתרון בעיות ועוד, תהיה לכך בהכרח השפעה על תחושת הרווחה שלנו, ההתנהגות שלנו, היכולת החברתית שלנו ויכולת הלמידה שלנו. 

לכן, הערכה קוגנטיבית הינה קריטית כדי לטפל בשורש הקושי.

הערכה רגשית

חיינו מורכבים מסיטואציות מגוונות המעוררות בנו רגשות שונים. הרגש מפעיל אותנו, משפיע עלינו ולעיתים גורם לנו לתסכולים, קשיים ותחושת מצוקה.

אנשים שמתקשים לשקף ולווסת רגשות עלולים לחוות תסכול גדול מכל אירוע קטן ולחליפין להגיב באדישות לאירועים בעלי משמעות רבה- הסביבה בתורה עלולה שלא להבין את הקושי שהם חווים וגם כן לפרש לא נכון את תגובותיהם. אנחנו עלולים לצעוק, להעיר, להעניש ואף להתרחק מהם ולבודד אותם. 

ישנה חשיבות רבה להתייחס לתחושת הרווחה והעצמה של המטופל על מנת להגיע לשינוי אמיתי. הערכה ובדיקה תכופה על המצב הרגשי והרווחה של הסביבה הינה קריטית לשינוי אמיתי ולאורך זמן. 

רוצים לחוות שינוי משמעותי?

הירשמו לקבלת פרטים על תכנית מותאמת אישית
בשיחת ייעוץ חינם ללא עלות: