מודל הטיפול של גפן הוא הוליסטי (שלם ומקיף)
המתבסס על שלושת הגישות הנחקרות והמוכחות ביותר בתחום הטיפול:
התנהגותית, קוגנטיבית והתפתחותית.

המודל שלנו מביא לשיפור חד משמעי בהתנהגות של הילד, ברווחה הנפשית שלו
ומתמקד בחיזוקים חיוביים וברכישת מטרות ומיומנויות בכל תחומי החיים.

דרך הטיפול שלנו מיושמת בשטח כבר שנים רבות והוכחה כיעילה ביותר
לשיפור איכות החיים של הילד וכטיפול מונע של בעיות התנהגות שונות.

תכנית הטיפול שלנו נבנית מתוך התבוננות מקיפה ברגשות ובצרכים של הילד
והבנה עמוקה של הטיפול הייחודי שמתאים לו באופן אישי.

אנחנו מתאימים את הסיוע והמטרות הטיפוליות
לרמה ההתפתחותית של הילד ולמצב הרגשי והנפשי שלו
ובונים את תכנית העבודה מתוך מטרה להגביר את תחושת הביטחון העצמי והעצמאות שלו.

בגלל שהתכניות הן לא רק התנהגותיות ומתייחסות גם לאלמנטים קוגנטיבים והתפתחותיים,
הן עושות שינוי ממשי בחשיבה של הילד ומובילות לשינוי משמעותי יותר לטווח הארוך,
שבא לידי ביטוי בכל הסביבות של הילד,
ככה שרואים תוצאות מדהימות ומהירות בבתי הילדים, במסגרות החינוך ובמסגרות החברתיות.

תכניות העבודה שלנו הן פשוטות, אפקטיביות וברורות
ונותנות כלים פרקטיים לשינוי התנהגותי שהוא מצד אחד מהיר ומצד שני גם ארוך טווח.

איך אנחנו בונים תכנית מותאמת אישית לילד?

כדי לבנות תכנית אישית שתתאים ב100% לילד שלך,
אנחנו עושים הערכה מקיפה שנועדה לשקף את נקודת ההתחלה של הילד לטיפול:

הערכה התנהגותית

אנחנו צופים בהתנהגות של הילד ומבינים איך היא באה לידי ביטוי, איך ההתנהגות נראית ובאיזו עוצמה היא מתרחשת.

אנחנו גם בוחנים את ההתנהגות של הילד בהקשר סביבתי – מה גורם להתנהגות? מה משפיע עליה?

כחלק מההסתכלות הסביבתית, אנחנו רואים גם איך הסביבה הגיבה להתנהגות ואיך הילד הושפע מזה: האם התגובה של הסביבה השפיעה לטובה או לרעה על ההתנהגות שלו?

מחקרים רבים ותוצאות מדהימות מהשטח מצביעות על שינוי אדיר ומהיר אצל ילדים שמטופלים בגישה ההתנהגותית.

הערכה קוגנטיבית

אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שההתנהגות של הילד מושפעת מתהליכי חשיבה (מודעים ולא מודעים).

בתור בני אדם, אנחנו מקטלגים באופן בלתי מודע אנשים וסיטואציות ומפתחים את דפוסי החשיבה הייחודיים שלנו.
דפוסי החשיבה שלנו מכתיבים את ההתנהגות שלנו לטוב ולרע.

מצד אחד, הם עוזרים לנו לאחסן את המידע שאנחנו קולטים על העולם ולהשתמש בו בכל סיטואציה שאנחנו נקלעים אליה בקלות ובמהירות.
ומצד שני, דפוסי החשיבה שלנו יכולים לקלוע אותנו ל”מלכודות חשיבה”: איך אנחנו מתנהגים כשאנחנו נקלעים לסיטואציה שאנחנו פחות אוהבים, כמו מצבי לחץ, פרידה או הפסד…

תהליכי החשיבה שלנו מושפעים גם מהתפיסה החושית שלנו,
מהיכולת לווסת ולארגן מידע ממערכות החושים
ובעצם להשפיע על ההתנהגות, הקשב, השליטה ואפילו על האינטראקציות החברתיות שלנו.
כשמשהו בויסות החושי לא תקין, זה משפיע בהכרח על ההתנהגות, הלמידה והמיומנויות החברתיות.

חשוב מאוד להבין את תהליכי החשיבה שהילד עובר ולעזור לו לשנות אותם במידת הצורך, כדי שהתכנית גם תתאים אליו בצורה מושלמת וגם תחזיק מעמד לכל החיים.

הערכה התפתחותית

אנחנו רוצים להבין אם אנחנו בכלל יכולים לצפות לידע או התנהגות מסויימת של הילד.
מהסיבה הזאת חשוב קודם כל להבין אם הוא הגיע לשלב ההתפתחותי המתאים כדי לבצע את המשימה הנדרשת.

למשל, האם אנחנו יכולים לצפות מילד בן שנתיים להבין
שהמשחק שהוא רוצה לשחק שוב ושוב משעמם את אחד מהוריו?
כנראה שלא.
בשלב הזה הילד שם לב רק לרצונות שלו והוא עוד לא מבין שלאחר יהיו רצונות אחרים.

כשאנחנו כותבים תכנית טיפול, יש חשיבות אדירה להבנה של השלב ההתפתחותי שבו הילד נמצא
כדי שנדע מה אנחנו כן יכולים לצפות ממנו ומה עדיין לא.

רוצה לראות שינוי משמעותי אצל הילד שלך?

הירשמו לקבלת פרטים על תכנית מותאמת אישית
בשיחת ייעוץ חינם ללא עלות: