מודל הטיפול של גפן הוא הוליסטי (שלם ומקיף)
המתבסס על שלושת הגישות הנחקרות והמוכחות ביותר בתחום הטיפול:
התנהגותית, קוגניטיבית ורגשית.

אנו מאמינות ששינוי אמיתי צריך לכלול הסתכלות על:

  • הסביבה
  • גורמי המוטיבציה
  • תפקודים ניהוליים
  • יכולות חברתיות
  • קשר והיקשרות

כל האלמנטים האלה יובילו לשינוי עמוק ולטווח ארוך במטופל או במודרך- בין אם מדובר בילד, בוגר, מורה או איש טיפול.

התכניות שלנו עובדות ב3 רמות-

1.קבוצה גדולה- גן/ כיתה/בית/קבוצה בלתי פורמלית

2. קבוצה קטנה- ילדים שזקוקים לטיפול חברתי- רגשי  בקבוצות קטנות

3. טיפול יחידני- ילדים שזקוקים לטיפול אחד על אחד

בכל רמה ניתן לקבל את התכנית גם  כהדרכה של הצוות/ המטפלים/ ההורים וגם כטיפול ישיר מול הילדים.

בכל סביבה בה אנו נמצאות אנו עושות הערכה מקיפה על מנת להבין מהן הסיבות לקשיים, הן מבחינה התנהגותית, הן מבחינה קוגניטיבית והן מבחינה רגשית. הערכה מקיפה וממוקדת ותוכנית טיפול המסתמכת עליה, תוביל לשינוי המהיר, היעיל והעמוק ביותר שניתן.

ככה שרואים תוצאות מדהימות ומהירות בבית, במסגרות החינוך ובמסגרות החברתיות.

תכניות העבודה שלנו הן פשוטות, אפקטיביות וברורות
ונותנות כלים פרקטיים לשינוי התנהגותי שהוא מצד אחד מהיר מאוד ומצד שני גם ארוך טווח.

איך אנחנו בונים תכנית מותאמת ?

כדי לבנות תכנית אישית שתתאים ב100% לסביבה בה אנו עובדים,
אנחנו עושים הערכה מקיפה שנועדה לשקף את נקודת ההתחלה:

הערכה התנהגותית

מטרתה לתת מענה מהיר וממוקד לבעיות התנהגות.

אנחנו צופים בהתנהגות  ומבינים איך היא באה לידי ביטוי, איך ההתנהגות נראית ובאיזו עוצמה היא מתרחשת.

אנחנו גם בוחנים את ההתנהגות בהקשר סביבתי – מה גורם להתנהגות? מה משפיע עליה?

כחלק מההסתכלות הסביבתית, אנחנו רואים גם איך הסביבה הגיבה להתנהגות ואיך זה השפיע: האם התגובה של הסביבה השפיעה לטובה או לרעה על ההתנהגות?

אנו בודקות מה גורמי המוטיבציה? מה מניע את ההתנהגות? האם ניתן להשפיע על ההתנהגות עם גורמי מוטיבציה חיצוניים? ואיך אפשר לגורם למוטיבציה פנימית?

מחקרים רבים ותוצאות מדהימות מהשטח מצביעות על שינוי אדיר ומהיר אצל ילדים שמטופלים בגישה ההתנהגותית.

תפקודים ניהוליים וחברתיות

הקשיים הנפוצים ביותר כיום הם קשיים חברתיים. אנו רואים יותר ויותר ילדים עם קושי במיומנויות חברתיות.

התפקודים הניהוליים הם התהליכים הקוגניטיביים הגבוהים השולטים ומעורבים ברוב מה שאנחנו עושים בחיי היומיום שלנו, כולל חברתיות, מחשבות, רגשות והתנהגויות. 

הם כוללים את היכולת ליזום, לתכנן, לארגן זמנים , להציב מטרות, לפתור בעיות, להוציא לפועל פעולות פשוטות ומורכבות, לווסת רגשות ומחשבות ולפקח על ההתנהגות. 

כל פעולה שהילד עומד לבצע, הוא צריך להבין מה היא, לתכנן אותה ולארגן אותה.

תפקודים ניהוליים הם כמו מנהל במגדל פיקוח בשדה התעופה האחראי לנווט ולכוון אל מאות המטוסים שממריאים  ונוחתים בצורה בטוחה ,מאורגנת ומדויקת.

כאשר יש קושי, זה יכול לבוא לידי ביטוי בקושי בויסות חושי, ויסות רגשי, קושי בקשב, קושי בפתרון בעיות ועוד, תהיה לכך בהכרח השפעה על תחושת הרווחה שלנו, ההתנהגות שלנו, היכולת החברתית שלנו ויכולת הלמידה שלנו. 

התמקדות בחברתיות ותפקודים ניהוליים תעשה שינוי איר בחיי הילדים!

 

תיאוריית ההתקשרות ורגש

כולנו יודעים ששום טיפול לא יעבוד עם הילד לא יוצר קשר עם המטפל שלו. שילד לעולם לא יקשיב להורה שמנותק ממנו רגשית. 

מחקרים רבים עסקו בשאלה איך ההתפתחות החברתית, הרגשית והקוגניטיבית של הילד מושפעת מאיכות הקשר עם ההורים והמטפלים הקרובים.תיאוריית ההתקשרות מבוססת על ההנחה שבנפש הפעוט טבוע צורך מולד ואוניברסלי ליצור קשר עם מטפל מרכזי אחד לפחות, וקשר זה חיוני להתפתחות חברתית ורגשית תקינה של התינוק.

חיינו מורכבים מסיטואציות מגוונות המעוררות בנו רגשות שונים. הרגש מפעיל אותנו, משפיע על התגובות שלנו, על הקשרים החברתיים שלנו  ולעיתים גורם לנו לתסכולים, קשיים ותחושת מצוקה.

אנשים שמתקשים ליצור קשר, לשקף ולווסת רגשות עלולים לחוות תסכול גדול מכל אירוע קטן ולחליפין להגיב באדישות לאירועים בעלי משמעות רבה- הסביבה בתורה עלולה שלא להבין את הקושי שהם חווים וגם כן לפרש לא נכון את תגובותיהם. אנחנו עלולים לצעוק, להעיר, להעניש ואף להתרחק מהם ולבודד אותם. 

ישנה חשיבות רבה להתייחסות למצב הרגשי של המטופל, להבנה הרגשית שלו ולקשרים שהוא יוצר על מנת להגיע לשינוי אמיתי.

רוצים לחוות שינוי משמעותי?

הירשמו לקבלת פרטים על תכנית מותאמת אישית
בשיחת ייעוץ חינם ללא עלות: