תכניות ליווי וסדנאות - כלים מעשיים לצוותי חינוך

תכנית מאושרת משרד החינוך- מערכת גפ"ן

מודל גפן נולד מהצורך וההבנה הבסיסית, כי על מנת לבצע שינוי מהותי בכיתה, אצל התלמיד ואצל הצוות החינוכי והחברתי יש להתייחס למכלול- התנהגות, הבנה הקוגניטיבית ורגש. רק כך השינוי יהיה מעמיק, איכותי ולאורך זמן!

התוכנית מקנה "ארגז כלים" לכל המעטפת התומכת בילד/ה  : הורים, אנשי חינוך ומטפלים מקצועיים ומאפשרת יצירת סינרגיה רב מקצועית הקריטית להצלחתם! מודל גפן מבוסס על ניסיון יישומי וידע מקצועי הנצבר במשך שנים רבות בקרב אנשי צוות מומחים ומיומנים בניתוח התנהגות בגיל הצעיר. התכניות של גפן מתמקדות במיומנויות חברתיות, קשיי התנהגות, שיתוף פעולה, עיבוד מידע ותקשורת בינאישית.

 

                                                              מגוון פעילויות גפן לצוותים חברתיים וחינוכיים נבנו מתוך מטרה אחת:

לטפח ולהעצים את הילד ואת מעטפת
הסביבה החברתית.

רוצים לשמוע עוד על התכניות שלנו?

בתור מחנכים בגני הילדים, בתי הספר ומסגרות החינוך, אתם אלו שמעצבים את דור העתיד שלנו!

ההצלחות שלכם במערכת החינוך עם הילדים שקיבלתם לידיכם מעצבות את העתיד של כל אחד ואחת מהם.

זאת אחריות עצומה ולצד תחושת השליחות הגדולה, להיות מחנך זה לא דבר פשוט.
בעיות משמעת, מאבק תמידי להראות סמכות, עזרה לתלמידים עם קשיים רגשיים, עייפות ושחיקה אלו רק חלק מהאתגרים היומיומיים שהצוות החינוכי נדרש להתמודד איתם.

גם אחרי שנים רבות של לימודים והתנסויות במסגרת התואר,
מחנכים רבים מתקשים להתמודד עם המציאות המורכבת של בית הספר.

אנו מקיימות הדרכות ייעודיות ונותנות כלים מעשיים לצוותי חינוך כדי שיוכלו לשמור על תשומת הלב של הכיתה, להגיע לכל ילד בכיתה ולעזור לו להתקדם, בצורה מכובדת ומכבדת.

אז מה אנחנו עושים?

ליווי מורים:

כלים למורים בתחילת הדרך

המורים ילמדו כיצד לנהל את הכיתה בדרך התגביר מיומנויות תלמיד, השתתפות, היענות וביסוס מיומנויות חברתיות.

תכניות מיוחדות לכיתות עם מגוון של בעיות התנהגות

בניית תוכנית אפקטיבית להתמודדות עם קשיי התנהגות שונים במסגרות חינוכיות בהן יש מספר ילדים עם בעיות התנהגות המפריעות לסדר היום הכללי.

בניית פרוטוקול בית ספרי לטיפול בקשיים התנהגותיים, חברתיים ורגשיים

מתן מענה מקיף וחיובי לצוות הניהולי של בית הספר, סיוע בבניית מטרות ערכיות  ויצירת "ארגז כלים" לאיתור ומניעה של קשיים העולים מהשטח ביום יום.

קבוצות חברתיות:

סדנא כיתתית למיומנויות חברתיות

הסדנא מועברת לכל הכיתה ומתמקדת בהקניית ושיפור מיומנויות חברתיות (כבוד הדדי, חרדה, חיזוק ביטחון עצמי ועוד) ובחיזוק כישורי מנהיגות (משא ומתן, הקשבה, העברת מסרים ועוד).

קבוצות אינטימיות לילדים עם קשיים התנהגותיים חברתיים ורגשיים

ישנם ילדים רבים שחווים קשיים רגשיים, חברתיים והתנהגותיים, אשר מקשים על קיום סדר יום תקין שלהם ושל סביבתם ומשפיעים על ילדים נוספים במסגרת. במסגרת הקבוצה הילדים יעבדו על מטרות אישיות וקבוצתיות לקידום ושיפור היכולות שלהם.

הסדנאות שלנו

סדנת זיהוי וטיפול בקשיים חברתיים

במהלך הסדנא נתמקד בילדים המפגינים קשיים במיומנויות חברתיות אשר באות לידי ביטוי בחוסר פרופורציה בתגובות לסיטואציות שונות, קושי במשא ומתן ופשרה, תגובות אלימות או התבודדות. במסגרת הסדנא הצוותים החינוכיים יקבלו כלים לזיהוי ממה נובעים בעיות התנהגות, להבין את ההבדלים בין בעיית התנהגות לקושי אמיתי וכמובן כיצד ניתן לעבוד ולטפל בילדים הללו ביחידים ובקבוצות.

סדנת אסטרטגיות ניהול כיתה

איך מבססים סמכות מול כיתה? כיצד מתמודדים נכון עם בעיות התנהגות ומשמעת? מהי הדרך הטובה ביותר לגשת לילד שחווה קושי? מה הסיבה שילדים מפגינים בעיות התנהגות? המורים ילמדו את הדרכים הפשוטות והמהירות ביותר לטיפול בקשיים בכיתה ובקידום הסמכות לניווט כיתה מושלם.

סדנא לקשר מיטבי בין מורים- הורים

קשר בין הורים למורים הוא קריטי כדי לחנך, להעצים ולטפל בילדים בבית הספר. במצב שבו הקשר אינו יציב, מעורער או גרוע, ישנה לכך השפעה מידית על אופי ההתנהלות של המורה בכיתה מול התלמידים ומול בעיות התנהגות.

בסדנא צוות החינוך ילמד כיצד ניתן לזהות סגנונות הורות, להדריך הורה בצורה מיטבית על קשיים שעולים בבית ומשפיעים באופן ישיר על בית הספר ולשמר קשר מיטבי בין כל הסביבה המקיפה את הילד, כדי שכולם יוכלו לדבר איתו באותה השפה.

סדנת התמודדות עם ילדים עם קשיי קשב, ריכוז, ויסות ועוד.

סדנה למורים בחינוך הממלכתי ובחינוך המיוחד, להתמודדות נכונה וחיובית עם ילדים משולבים ולא מאובחנים במסגרת החינוכית הרגילה. נרחיב ונלמד על סיוע מקדם ופרקטיקות בשטח עם ילדים עם ADD, ADHD, ODD , לקויות למידה וקשיים בויסות חושי.

מעוניינים בהשתלמות עבור הצוות החינוכי שלכם?

הירשמו לשיחת ייעוץ חינם!