Gefen's Logo

ויסות רגשי הוא מיומנות חיונית המסייעת לילדים לנהל את רגשותיהם ביעילות. כהורה ומחנך, זיהוי סימנים של קושי בוויסות רגשי אצל ילדים הוא חיוני לרווחתם ולהתפתחותם של הילדים. בבלוג זה נחקור מהו ויסות רגשי, סימני קושי נפוצים ואסטרטגיות מעשיות לתמיכה בילדים שחווים קושי.

מהו ויסות רגשי?

ויסות רגשי מתייחס ליכולת לנהל ולשלוט ברגשות במצבים שונים. זה כרוך בזיהוי רגשות, הבנת הסיבות שלהם, ולהגיב אליהם בדרכים בריאות. ילדים המתמודדים עם קושי בויסות רגשי עלולים להתקשות לשלוט בתגובותיהם, לבטא את רגשותיהם כראוי ולהתמודד עם גורמי לחץ.

בעצם הויסות הוא היכולת להחליש קצת- כמו בשלט, רגשות מאוד חזקים אם הם לא מותאמים לתגובה מבחינת הסביבה, או להחליש התנהגות שבא לי לעשות באותו הרגע. או לחלופין, להגביר כשצריכים

סימנים לקושי בוויסות רגשי:

1. **תגובות רגשיות אינטנסיביות:** ילדים עם ויסות רגשי לקוי עשויים להפגין תגובות רגשיות אינטנסיביות לטריגרים קלים לכאורה. לדוגמה, הם עשויים להיות מוטרדים מאוד על אכזבות קטנות או תסכולים.

2. **קושי להירגע:** הם עשויים להתקשות להרגיע את עצמם ברגע שהם מתעצבנים או כועסים. זה עשוי לכלול בכי ממושך, התפרצויות זעם, או התפרצויות פיזיות.

3. **אימפולסיביות:** ילדים המתמודדים עם ויסות רגשי עשויים לפעול באופן אימפולסיבי מבלי לשקול את ההשלכות של מעשיהם. הם עשויים להתפרץ מילולית או פיזית מבלי לחשוב.

4. **קושי במעברים:** מעבר בין פעילויות או שגרה יכול להיות מאתגר לילדים עם ויסות רגשי לקוי. הם עשויים להיות עמידים, נסערים או חרדים כאשר הם מתמודדים עם שינויים בסביבה או בלוח הזמנים שלהם.

5. **סובלנות נמוכה לתסכול:** הם עשויים להיות בעלי סובלנות נמוכה לתסכול ולהתקשות להתמיד במשימות מאתגרות או הדורשות סבלנות. הם עשויים לוותר בקלות או להביע תסכול במהירות כאשר דברים לא הולכים בדרך שלהם.

6. **שינויים במצב הרוח:** ילדים עם ויסות רגשי לקוי עלולים לחוות שינויים תכופים ובלתי צפויים במצב הרוח. הם עשויים להשתנות במהירות משמח לעצוב, רגוע לכועס, או חרד להתרגש.

7. **קושי להביע רגשות:** חלק מהילדים עשויים להתקשות לזהות ולבטא את רגשותיהם באופן מילולי. במקום זאת, הם עשויים להשתמש ברמזים לא מילוליים כגון הבעות פנים, שפת גוף או פעולות כדי לתקשר איך הם מרגישים.

לסיכום, זיהוי סימנים של קושי בוויסות רגשי אצל ילדים הוא הצעד הראשון לקראת מתן התמיכה לה הם זקוקים כדי לשגשג. על ידי הבנת רגשותיהם, לימוד מיומנויות התמודדות ויצירת סביבה תומכת, תוכלו לעזור לילדכם לפתח את המיומנויות החיוניות הדרושות לו כדי לנהל את רגשותיו ביעילות. זכרו, כל ילד הוא ייחודי, אז היו סבלניים וחומלים כשאתם מנווטים את המסע הזה יחד.

רוצים ללמוד איך להתמודד עם קושי בוויסות רגשי?

צרו איתנו קשר

צוות גפן מלווה מורות ומקדם ילדים במסגרת עבודתנו בשטח. וויסות רגשי היא מטרה קריטית להצלחה התנהגותית, חברתית ורגשית!

מעוניינים ללמוד יותר על התהליכים, דרכי האבחון ועל כלים יישומים בטיפול?

אנחנו ממליצים לכם על הקורס החדש שלנו שמועבר על ידי מרפאה בעיסוק מומחית תחום תפקודים ניהוליים שתעשה לכם סדר בכל הבלגן!