מה עושים כש-ABC לא מספיק?
כשאין התאמה בין התיאוריה למציאות בשטח, כשאת בונה תוכנית ולא רואה תוצאות, וכשברור לך שניתוח התנהגות לא עומד לבדו – זה הזמן להכיר את הגישה ההוליסטית של מודל גפן.
במהלך שלושה ימים נלמד לבנות תכנית טיפול אופרטיבית תהליכית הכוללת את כל שלבי התהליך – מהערכה מעמיקה ועד ליישום של תכנית שעובדת בשטח.
מודל גפן מציע גישה טיפולית שלמה שמחברת בין ראייה אנליטית היתנהגותית להבנה רגשית וקוגניטיבית. השיטה שלנו מאפשרת לבנות תכניות מדויקות, מעשיות וישימות שמותאמות לא רק לילד, אלא גם להקשר הסביבתי והרגשי שבו הוא פועל.
בסמינר נלמד איך ליישם את הגישה הזו בפועל, שלב אחר שלב, מהאיסוף הראשוני ועד לכתיבת תכנית שלמה, כזו שמייצרת שינוי אמיתי במציאות של כיתה, גן או טיפול פרטני.
אלינה גורליק ועדי וינשטוק, מייסדות מודל גפן, דוקטורנטיות וראשות התכנית לניתוח התנהגות יישומי במכללת אורנים. בעלות נסיון של למעלה מ- 15 שנים בהנחייה וניתוח התנהגות, משלבות גישות התנהגותיות עם גישות התפתחותיות וקוגנטיביות בהתאמת תוכנית לבית הספר, לצוות החינוכי ולתלמידים.
כשמסקנות המחקר פוגשות את השטח הקסם פשוט קורה.
מדריכת הקורס: טל מרקו
מדריכה בכירה במודל גפן, מנתחת התנהגות בעלת ניסיון של 16 שנה. בעלת קליניקה פרטית פעילה, מרצה בקורסים להורים ומדריכה מנתחות צעירות. מומחית בבניית תכניות מותאמות לילדים עם צרכים מיוחדים – ומביאה כלים שעובדים באמת. מלווה צוותים בגני תקשורת, מדריכה באקדמיה, ומעל הכול – פועלת בגישה של מודל גפן.
במודל גפן אנחנו עובדים בגישה הוליסטית המשלבת בין ניתוח התנהגות לבין הבנה רגשית, קוגניטיבית וחינוכית של הילד. כל תכנית שנבנית בשיטה הזו מתבוננת לא רק בהתנהגות, אלא גם במי שהילד ומה שהוא צריך כדי להצליח באמת.
מודל גפן מתמחה בפתרון בעיות התנהגות וויסות רגשי אצל ילדים בגישה חיובית ומעצימה. התוצאות מגיעות מיד.