סמינר קיץ למנתחות התנהגות בתחילת הדרך

מה עושים כש-ABA לא מספיק?

בתאריכים 13–15 ביולי
מיועד למנתחות התנהגות בתחילת הדרך שמחפשות גישה סדורה, בטוחה ומעמיקה לבניית תכניות טיפול
3 ימים מרוכזים
8:00 - 14:00
קורס מקוון
הסמינר כולל הרצאות קצרות, תרגולים סדנאיים, בניית תכניות ודוגמאות חיות
10% הנחה בהרשמה מוקדמת עד ה-20 ביוני

על הסמינר

מה עושים כש-ABC לא מספיק?
כשאין התאמה בין התיאוריה למציאות בשטח, כשאת בונה תוכנית ולא רואה תוצאות, וכשברור לך שניתוח התנהגות לא עומד לבדו – זה הזמן להכיר את הגישה ההוליסטית של מודל גפן.

במהלך שלושה ימים נלמד לבנות תכנית טיפול אופרטיבית תהליכית הכוללת את כל שלבי התהליך – מהערכה מעמיקה ועד ליישום של תכנית שעובדת בשטח.

בתוך שלושה ימים תדעי לבנות תכנית טיפול אופרטיבית שתעשה שינוי אמיתי בשטח.

מודל גפן מציע גישה טיפולית שלמה שמחברת בין ראייה אנליטית היתנהגותית להבנה רגשית וקוגניטיבית. השיטה שלנו מאפשרת לבנות תכניות מדויקות, מעשיות וישימות שמותאמות לא רק לילד, אלא גם להקשר הסביבתי והרגשי שבו הוא פועל.

בסמינר נלמד איך ליישם את הגישה הזו בפועל, שלב אחר שלב, מהאיסוף הראשוני ועד לכתיבת תכנית שלמה, כזו שמייצרת שינוי אמיתי במציאות של כיתה, גן או טיפול פרטני.

מה נלמד בסמינר?

יום ראשון: הערכה ואיסוף נתונים לעומק

תלמדי איך לבנות תמונה מלאה של הילד כזו שמשקפת לא רק מה קורה, אלא גם למה. נעמיק בזיהוי טריגרים חיצוניים ופנימיים, נלמד לאסוף נתונים רלוונטיים שמתחברים להקשרים רגשיים, ונעבוד עם טפסים שיעזרו לך לעשות סדר בשטח. זהו הבסיס לכל תכנית טיפולית מדויקת.

יום שני: בחירת התנהגויות מטרה וניסוח מדויק שלהן

נלמד לבחור את ההתנהגויות שהכי ישפיעו על השינוי לא רק בעוצמה, אלא גם באיכות. נבחין בין התנהגויות בסיס להתנהגויות רגשיות, חברתיות וקוגניטיביות. נתרגל ניסוח של התנהגויות מטרה באופן שיהיה ברור, מדיד וניתן ליישום.

יום שלישי: בניית תכנית תהליכית הוליסטית

ביום הזה נחבר הכול יחד: מטרות, רקע, סיבת פנייה, התערבות בנסיבות ובתוצאה. נלמד איך לשלב כלים רגשיים וקוגניטיביים שמעשירים את התהליך ההתנהגותי, כדי שהתכנית שלך לא תהיה רק "נכונה מקצועית", אלא גם כזו שמחוברת לילד, לצוות, ולמציאות הדינמית של המסגרת החינוכית או הטיפולית.
לעיון בסילבוס הקורס
**** פתיחת התוכנית מותנית במספר מינימום של נרשמים
alina-c-d-2222
adi-c-d

הנשים מאחורי מודל גפן

אלינה גורליק ועדי וינשטוק, מייסדות מודל גפן, דוקטורנטיות וראשות התכנית לניתוח התנהגות יישומי במכללת אורנים. בעלות נסיון של למעלה מ- 15 שנים בהנחייה וניתוח התנהגות, משלבות גישות התנהגותיות עם גישות התפתחותיות וקוגנטיביות בהתאמת תוכנית לבית הספר, לצוות החינוכי ולתלמידים.

כשמסקנות המחקר פוגשות את השטח הקסם פשוט קורה.

 מדריכת הקורס: טל מרקו

מדריכה בכירה במודל גפן, מנתחת התנהגות בעלת ניסיון של 16 שנה. בעלת קליניקה פרטית פעילה, מרצה בקורסים להורים ומדריכה מנתחות צעירות. מומחית בבניית תכניות מותאמות לילדים עם צרכים מיוחדים – ומביאה כלים שעובדים באמת. מלווה צוותים בגני תקשורת, מדריכה באקדמיה, ומעל הכול – פועלת בגישה של מודל גפן.

מודל גפן

במודל גפן אנחנו עובדים בגישה הוליסטית המשלבת בין ניתוח התנהגות לבין הבנה רגשית, קוגניטיבית וחינוכית של הילד. כל תכנית שנבנית בשיטה הזו מתבוננת לא רק בהתנהגות, אלא גם במי שהילד ומה שהוא צריך כדי להצליח באמת.

מודל גפן מתמחה בפתרון בעיות התנהגות וויסות רגשי אצל ילדים בגישה חיובית ומעצימה. התוצאות מגיעות מיד.

חשוב לך לדעת עוד פרטים?
אנחנו כאן בשבילך.